ZWROT TOWARU ZAKUPIONEGO W SKLEPIE INTERNETOWYM

Zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym

Kategoria: Konsument / prawa konsumenta    |    16 Sie 2015 o godz.20:11    |    2 odpowiedzi
Autor: Gość
Zakupiono towar w sklepie internetowym, nie spełnił oczekiwań. Dokonano zwrotu - odesłałam przesyłkę, ale nie wypełniono oświadczenia tylko wysłałam mailem informację o zwrocie do sklepu. Nie mam potwierdzenia bo nie zapisałam, osoba ze sklepu po miesiącu się odezwała, że otrzymała towar ale nie wiedziała od kogo. Jak załatwić ową reklamację bo nadal nie oddali pieniędzy?
ODPOWIEDZ    |    CYTUJ    |    ZGŁOŚ NARUSZENIE

Odpowiedzi

Najwyżej oceniona odpowiedź

3
0
[cytuj autor=Gość] (...) osoba ze sklepu po miesiącu się odezwała, że otrzymała towar ale nie wiedziała od kogo,jak załatwić ową reklamację bo nadal nie oddali pieniędzy? [/cytuj]

Należy poinformować tę osobę o tym:
a) odstąpienie od umowy zostało wysłane drogą elektroniczną, na które nie zostało wysłane potwierdzenie,
b) żąda pani zwrotu kosztu towaru oraz kosztu jego wysyłki zgodnie z najtańszą formą dostawy oferowana przez sklep internetowy.

W przypadku braku odzewu ze strony przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy należy skontaktować się z powiatowym rzecznikiem konsumenta i wtedy poprosić go o pomoc w swojej sprawie. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w ramach swoich kompetencji występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. Biuro rzecznika znajduje się w siedzibie Starostwa Powiatowego. Pomoc rzecznika jest dla konsumenta bezpłatna.

Konsument może wystąpić o mediację lub rozstrzygnięcie sporu z przedsiębiorcą do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego Sądy te działają przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej (https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596 ).

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/czym-jest-mediacja-konsumencka-,3,5324.html

http://www.prawnik-online.eu/polubowny-sad-konsumencki---kilka-spraw,3,5311.html

Podstawa prawna:

- art. 1154 - 1217 Kodeksu postępowania cywilnego,

- art. 36 - 37 ust. 3 pkt 1 Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej ( tekst jedn.: Dz.U. 2014. 148),
17-08-2015 10:50    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenie    |    link

Pozostałe odpowiedzi

2
0
Gość
(...) tylko wysłałam mailem informację o zwrocie do sklepu- nie mam potwierdzenia bo nie zapisałam, (...)


Należy odpisać, że odstąpienie od umowy dokonane zostało drogą elektroniczną i powinna Pani otrzymać potwierdzenie zwrotne.

W regulaminie sklepu internetowego powinien być zapis dotyczący odstąpienia od umowy ( art. 12 ust. 1 pkt 9 - 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Dz.U. 2014.827). Przedsiębiorca zamieszcza tam informację o prawie i terminie odstąpienia od umowy, udostępnia pouczenie oraz wzór oraz informuje konsumenta o terminie zwrotu towaru i o tym, że pokrywa on bezpośrednie koszty jego odesłania. Podaje także, że zwrócona zostanie cena towaru oraz koszt najtańszego dostępnego w ofercie sklepu sposobu dostawy.

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/obowiazki-informacyjne-przedsiebiorcy--odstapienie-od-umowy,3,5219.html

http://www.prawnik-online.eu/odstapienie-od-umowy-2015--termin-forma-skutki-1,3,5216.html

http://www.prawnik-online.eu/porada-konsumencka-odstapienie-od-umowy-a-zwrot-kosztow-odeslania-towaru-3,3,5009.html

Podstawa prawna:

- art. 12 ust. 1 pkt 9 - 12 art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014.827)
17-08-2015 10:18    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link
3
0
Gość
(...) osoba ze sklepu po miesiącu się odezwała, że otrzymała towar ale nie wiedziała od kogo,jak załatwić ową reklamację bo nadal nie oddali pieniędzy?


Należy poinformować tę osobę o tym:
a) odstąpienie od umowy zostało wysłane drogą elektroniczną, na które nie zostało wysłane potwierdzenie,
b) żąda pani zwrotu kosztu towaru oraz kosztu jego wysyłki zgodnie z najtańszą formą dostawy oferowana przez sklep internetowy.

W przypadku braku odzewu ze strony przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy należy skontaktować się z powiatowym rzecznikiem konsumenta i wtedy poprosić go o pomoc w swojej sprawie. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w ramach swoich kompetencji występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. Biuro rzecznika znajduje się w siedzibie Starostwa Powiatowego. Pomoc rzecznika jest dla konsumenta bezpłatna.

Konsument może wystąpić o mediację lub rozstrzygnięcie sporu z przedsiębiorcą do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego Sądy te działają przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej (https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596 ).

Pomoc:

http://www.prawnik-online.eu/czym-jest-mediacja-konsumencka-,3,5324.html

http://www.prawnik-online.eu/polubowny-sad-konsumencki---kilka-spraw,3,5311.html

Podstawa prawna:

- art. 1154 - 1217 Kodeksu postępowania cywilnego,

- art. 36 - 37 ust. 3 pkt 1 Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej ( tekst jedn.: Dz.U. 2014. 148),
17-08-2015 10:50    |    odpowiedz    |    cytuj    |    zgłoś naruszenia    |    link

Napisz odpowiedź

1. Autor
2. Wpisz treść odpowiedzi
Pozostało 2000 znaków.
Udzielając odpowiedzi, pamiętaj o zachowaniu kultury osobistej.
Dodaj załącznik do swojego pytania:
Dodaj kolejny załącznik
3. Spam catpcha

Logowanie

Jeśli masz już konto w serwisie - zaloguj się
Zapamiętaj mnie
Zapomniałem hasła

montres rolex replica watches Montres Pas Cher Montres Pas Cher Replica Uhren Casio